állatmesék avagy édes anyanyelvünk

A tudományokban elméletet gyártók gyakran kecsegtetik – második nyelvüket – filozófia tudásukat. A puha diszciplínák fogalmi keret gyártói gyakran kecsegtetik – második nyelvüket – fizika és/vagy biológia tudásukat.

„Ez a könyv viszont már olyan volt, mint egy fizika könyv: szinte minden második oldalon ott terpeszkedett egy grafikon, egyenlet vagy táblázat.  Sehol egy kétely, sehol egy etikai-gazdasági vita.  Minden tiszta és világos: íme, a mechanikus gépezet, a Közgazdaságtan” – írja Sedláček.

A puha diszciplínákon gondolkodóktól  elvárható, hogy legyen egy első nyelve és egy második nyelve. Itt és most engem inkább az nyaggaszt, hogy a puha diszciplínások második nyelve mellett, mennyi első nyelvtudás kell. Magyarán, hogy a puha diszciplínák művelőiben mennyi Ezopusz és Szophoklész kell, hogy legyen? Az állatmesék ismerete nélkül, hiányos minden elképzelés fogalmi kerete. 

Huszonöt évvel ezelőtt fiaim nehezen fogadták be, hogy addig WC-be jártak, ezután WC-re fognak járni. Azt is megtanulták, hogy van némi különbség a szarka és a szarocska között. Én sem boldogultam azokkal akik az üzletelésben nem tudtak megbirkózni a vállalat és a vállalkozás, vagy a vezetés és az irányítás közötti drasztikus különbségekkel.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email