Azt is megengedhetem magamnak, hogy negyvenöt napot összehasonlítsak negyvenöt évvel!
A negyvenötéves átalag a következők:
- egy tananyag: 24×45 perc
- 45 perc tananyag: 9 slide (összesen 40-80 szó)
- 2×45 perc tananyag: négy munkanap (nem lehet kétszer annyit dolgozni naponta – be kell, hogy érjen a mondóka)
A negyvenötnapos átlag a következő
- egy tananyag: 12x45 perc
- 45 perc tananyag: 18 slide (összesen 80-120 szó)
- 1x45 perc tananyag: nyolc munkanap (nem lehet kétszer annyit dolgozni naponta – be kell, hogy érjen a mese)
Tehát, a diáknak ugyanarról a tananyagról fele annyi időt lehet beszélni, ha nincs meg a személyes kapcsolat. Mondjuk tovább anélkül, hogy látnánk a pofákon: lasíts! gyorsíts! Négyszer annyit kell dolgozni azon, hogy felkészülj. A termelésszervezők azt mondanák: hát igen, ezt hívják tanulási görbének. Tízezer óra után lehet, hogy a távoli diák okítására is fel tudok készülni negyede annyi idő alatt, mint most. Egy baj van. addig a lakbér és a kajabér nem fog negyede annyiba kerülni, ha az órabérem negyedére csökken.
Most ismét kezdő lettem. Na ez fura! Tudtam, hogy a kezdő nagyobb órabérből képes eltartani magát és a rászorultakat, de… Hogy is volt ez kezdő tanárként?