A legmélyebb
„Nincs mélyebben, legalábbis nem tudunk róla” című bejegyzésemben a „tengerszint alatti” tudásról írtam. Kolozsváron hallottam a következő fokozatokat. A béka segge alatt A mélytengeri béka segge alatt A mélytengeri bányászbéka
„Nincs mélyebben, legalábbis nem tudunk róla” című bejegyzésemben a „tengerszint alatti” tudásról írtam. Kolozsváron hallottam a következő fokozatokat. A béka segge alatt A mélytengeri béka segge alatt A mélytengeri bányászbéka
Egyszer kértek tőlem egy tanárt olyasmire, amit nem érdemes tanítani. Mondtam, hogy van, de ne zavarjon, hogy a szandáljából virít a tarka és gyakran lyukas zokni. – Hű, az nagy
Nem tudom precízen meghúzni a határt, de talán anélkül is megkönnyíthetem a tájékozódás. Egy hónapja vergődök azon, hogy több szempontból elválasszam a különböző diszciplínák gondolkodóit. Tesla laboratóriuma másként nézet ki, mint
Ma divat a dolgozatokat (cikkek, disszertációk) visszaadni kisebb vagy nagyobb javításokra. Másként van: az alkotások javíthatatlanok. Ha a belső konzisztenciája (K. Popper, 1997: 38) elfogadható, akkor vagy tetszik a „kiadónak”
Az a régi megvan? A hülyegyerek bemegy a mészárszékbe. „Jaj, elfelejtettem, hogy mit mondott anyám: Csaba vegyél fél kiló gyulait, vagy Gyula vegyél fél kiló csabait? Én is elfelejtettem
Négy diákom összeállt, vagyis összeálltak és utána bevonultak az iskolámba – diákjaim lettek. Majd egy évtized után meghívtak, hogy dicsekedjenek az alkotásukkal, és kérjenek egy „újabb adag hülyítést” (advanced study)
Úgy saccolom, hogy az elmúlt négy évtizedben több mint tízezer ember hallott tőlem valamit. Közülük több százzal bort is ittam. Sok mindent kérdezetek tőlem, de senkinek sem jutott eszébe, hogy
Kérdezték, a kolozsvári diákok, hogy milyen lesz a vizsga. Még nem tudhatom – szoktam erre a kérdésre adni a választ – hiszen most nem tudhatom se azt, hogy te se
Ma láttam a FB-n, hogy Dobay Robi – az egyik legbefolyásosabb ember a hazai „tréning-praxis”-ra – is adott egy döfést a trénerek kasztjának. Meg is lepett, és nem is. A
Hétfőn jó lenne megértetni a diákokkal, hogy valakinek összeáll a kép, valakinek nem. Ezt a leckét mindig Jago tudásával kezdem. Néha bejön. Most, elmesélek egy példát az összképmentes emberekről is. A