Blog

Apám tanítása továbbadhatatlan

Fél évszázaddal ezelőtt apám azt mondta, hogy a német ipar szervezettséget senki sem tudja túlszárnyalni. Ezt a tanítást nem adhatom át fiaimnak. A napokban egy repülő társaság és egy telefonszolgáltató

tovább olvasom »

megállíthatatlan

Ebben a thaleri mondatban találja meg valaki a tudomány szót. „When these conditions are present, such as when we learn to ride a bike or drive a car, we learn,

tovább olvasom »

söpörjük a szőnyeg alá

A fantázia szülte Robinson Crusoe, (Homoeconomicus) „mi mire cserélhető dilemmájával” jól elvannak a közgazdászok, és megmagyarázzák a „maximális határ-hasznosság” szüleményüket. A valóságot talán inkább az „anya dilemmája” ábrázolja. Egy anya

tovább olvasom »

Ragasztóval fúrjon kalapácsot

A kezdőknek csak annyi van amennyit az iskolában megtanultak. A praxis, vagy egy jól leírt műveletsorozat gyakorlásával, vagy a mester figyelésével kezdődik. Mi van az asztalos szakmával? Valaki készít egy

tovább olvasom »

anti-dogmatic

Mennyi tapasztalat kell ahhoz, hogy megsaccold: só vagy cukor van a fűszer tartóban, vodka vagy pálinka van az üvegben anélkül, hogy megkóstolnád? Mennyi tapasztalat kell, hogy megsaccold a felvételi beszélgetésen:

tovább olvasom »

rossz és jó festők

A ismeretlen ember jól lefestve és az ismert ember rosszul lefestve. Az Ermitázsban is mint máshol az életben a festő minősége határozza meg az objektum szemlélhetőségét. A szentpétervári konferencián egy

tovább olvasom »

Lelkes betanított munkások

Képzeljünk el egy olyan világot, amelyben mindenkinek ugyanolyan hálószoba bútora és bugyija van. Ebben a világban a bútor, és bugyigyárak igazgatói ugyanazt kell, hogy tudjak. Ha minden igazgató ugyanazt kell,

tovább olvasom »